En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Andra dagen

Publicerad 2012-07-01 13:01:20 i Allmänt,

Jag har börjat att träna lite smått här hemma och även slutat med godis. Idag är det den andra dagen som jag inte ätit något godis och det har faktiskt gått bra. Än så länge har inte abstinensen kommit men det brukar ta 3-4 dagar innan den värsta abstinensen kommer och jag har som tur var inget för mig imorgon så att jag måste fara iväg på. Det är vid dessa tillfällen suget kommer. Att ha något att tugga på i bilen.
 
Just nu dricker jag te och det brukar lindra mitt sötsug även om jag inte har något socker eller honung i. Bara en skvätt mjölk. 
 

Kommentarer

Postat av: heidi

Publicerad 2012-07-02 08:15:17

Mjölk innehåller mer socker än man tror
3 sockerbitar i 2dl mjölk (gäller alla olika sorters mjölk) max 1 glas mjölk per måltid. Mamma har listor och sånt här hemma som jag kikar på :)

Svar: Mjölk har jag bara i te om jag inte gör mannageynsgröt då. Kan inte dricka det till maten.
Ylva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela