En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Höll på att glömma

Publicerad 2012-07-02 07:19:20 i Ätbart,

Skulle ju göra gröt idag på morgonen och höll på att glömma det för jag tog fram smör och leverpastej men i sista sekund kom jag på att det inte ar bröd jag skulle äta utan mannagrynsgröt. Men det blir nog det sista jag gör för när jag kollade hur mycket kalorier det är i gröten så var det alldeles för mycket kalorier i den. Hemskt. En tredje del av hela dagens intag i en liten gröt. Hua vad mycket.
 
Jag måste hitta något annat att äta till frukost. Ägg blir jag inte mätt på utan i såna fall måste det blir 4-5 st för att bli mätt och varje ägg (ca) innehåller 85 kalorier så det blir massor det med.
 
Jakten har börjat. :-P

Kommentarer

Postat av: heidi

Publicerad 2012-07-02 08:11:26

Tips: ät inte ägg, de höjer kolesterolvärdet!
Bra frukost:
2 dl yoghurt (fettfri) ½ matsked stevia och 1 dl mysli, (fettfri & socker fri)

2 hårdbrö mackor med 9% (fjällbryn) mjukost.

om du vill ha ägg till frukost så kan du göra en omelett på 2 ägg, tonfisk och tomater, Mumsigt!

Ägg får du absolut max äta 7 veckan.
De absolut viktigaste att äta är fettfritt och sockerfritt i den mån de går.. Ät helst nyckelhål och gillar du korv och sånt så måste de vara mer än 75% kött.

Allt du äter så fyller du upp med grönsaker så man blir mätt..

Snällman har korvar med jätte hög kötthalt, finns upp till 89%
Basturökt skinka med Rött hjärta på är bra
Ost ska ligga på max 17% fett och man får äta max 10g..

Hör av dig om du har några frågor! :)


Svar: Sockerfritt brukar betyda att produkterna är spetsade med sötningsmedel vilket får min magen att slå bakut. Klarar inte av sötningsmedel. ;-)
Ylva

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-07-02 08:30:34


Ät havregrynsgröt

Svar: Klarar inte av havre men tack för tipset. ;-)
Ylva

Postat av: hyp

Publicerad 2012-07-02 09:41:56

@Heidi: Det är GAMMAL och felaktig forskning som påstår att ägg höjer kolestrolet i blodet.
http://www.kostdoktorn.se/kolesterol/

Postat av: trollet

Publicerad 2012-07-02 10:30:26

ägg med majjo mättar fint... skit i kalorier och ta bort kolhydraterna istället;) Lycka till hur du än gör=))

Svar: Ägg är gott men majo? Nä inte min grej. Kanske jag kan lära mig att tycka om den men jag är kräsen. :-P
Ylva

Postat av: trollet

Publicerad 2012-07-03 09:56:35

Prova göra egen majjo!! Mycket gott=))

Svar: Hur gör man egen majjo?
Ylva

Postat av: trollet

Publicerad 2012-07-04 10:33:51

Antal portioner: 4
Färdigt på: 10 min
Ingredienser

2 st äggulor
1 tsk dijonsenap
1 msk vitvinsvinäger
2.5 dl matolja
salt
peppar

Droppa i oljan försiktigt i början medans du vispar hela tiden!!

välj en neutral olja, gärna raps och en bra vinäger=))

Svar: Tack för receptet. :-)
Ylva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela