En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Planering kring maten

Publicerad 2012-07-02 17:28:12 i Ätbart,

Jag måste få bort detta brödätande men vad kan man ta istället? Det är lite det jag funderar över. Mannagrynsgröten innehåller för mycket kalorier för mig. Ställa mig och steka bacon orkar jag inte eller det är bara en dum bortförklaring från min sida. Omelett kan vara grejer det, med grädde i.
 
Godis har jag inte ätit på några dagar och det hoppas jag att det skall gå bra i fortsättningen också. Hmmm då är det middagarna jag behöver planera in för det flesta dagar äter jag lunch på Pelaren. Vad kan jag äta till middagen?? Ingen pasta, ris eller potatis tack för det är för mycket kolhydrater och om jag skall få bort min ölmage så måste jag minska på kolhydraterna eftersom det är det som orsakat denna enorma mage. Men brödet!!!!??? Jag äter för mycket bröd.
 
Middagen var det jag höll på att skria om. Jo, jag har köpt lite malet kött och strimlade gris ytterfiléer i marinad. Men än så ha rjag inte kommit. Blir väl bea-sås till köttet och malet kött gör jag väl något smarrigt utav. En del dagar köper jag med mig av Pelarens luncher och de innehåller en del kolhydrater men det får gå. Behöver inte ara så himla strikt. Bara jag har en början. 
 
Sen kommer jag att frossa i brorsans goda dessert. Nä inte så mycket men ibland.
 
Vi gör som så att jag äter upp det som finns här hemma och tills dess hoppas jag att ni mina kära läsare har kommit med något vettigt, recept och andra roliga saker. Skall vi säga till helgen?

Kommentarer

Postat av: josefine

Publicerad 2012-08-05 16:30:04

Jag brukar äta turkisk yoghurt med solrosfrön till frukost istället för bröd!
jag följer LCHF-dieten (jag vet inte om du gör det men när jag läste det här inlägget så kändes det som att du visste vad du pratar om) och ibland är det så himla svårt att veta vad man ska äta istället för bröd! det inte direkt så att man har tid/ork att ställa sig och baka varje dag heller.. :) ha det fint! kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela