En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

500 meter

Publicerad 2012-06-11 13:09:40 i Träning,

Var till gymmet för lite konditionspass. Jag har alltså inte sprungit eller tränat speciellt mycket den sista tiden. Har haft problem med smärta och feber. Men nu är jag på banan igen och det känns bra att kunna träna även om det går segt i början. Hade inte så mycket tid på mig då jag hade flera möten efter jobbet.

Måndag=kondition. Vilket betyder att jag springer på löpbandet och jag pressade mig själv att klara av mer än 3 minuter som jag sprang förra gången. Det blev lite på 4 minuter eller om det var 5. Men längden blev hela 0,5 km i sträck. Jippi. En härlig milstolpe. Målet som jag satt till årets slut är att jag skall orka springa 1 km utan att stanna. Det verkar bli så att jag kommer upp i den sträckan lite tidigare men det gör inget. Bättre att ha långsiktiga mål än kortsiktiga, så slipper man få negativa resultat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela