En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Att fatta ironi eller ett skämt?

Publicerad 2012-06-25 15:46:25 i AS/BP2,

Jag och mamma brukar spela Wordfeud tillsammans och använda chatten rätt så flitigt för det är billigare så än med sms. Jag kan ibland skriva ett ord som Neger tex och då säger mamma något och jag tar det bokstavligen och berättar varför det har blivit ett negativt laddat ord. Får då till svar att det var ett skämt eller liknande.
 
Det är inte första gången det händer och jag skäms varje gång det blir så för inte fatta jag att hon skämtade eller var ironisk. 
 
Berättar någon en lustig historia som jag inte hört förut är jag den som är sist med att fatta vad innebörden var och kan långt efter att de andra skrattat klart komma på och skratta. Shit vad man skäms då med. Jag tror inte att jag alltid varit så för jag har inget minne om detta. Eller det är mycket jag inte minns, hehe.
 
Jag kan skämta ibland men tydligen är det bara jag som tycker det är roligt och då står jag och fnissar för mig själv medan de andra ser allvarliga ut.
 
Äsch!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela