En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Brödbak

Publicerad 2012-06-10 15:09:37 i Ätbart,

Igår bakade jag mina semlor jag brukar baka. Denna gång hade jag i fullkornsgrahamnsmjöl i för att få det lite mera fibrer. Tog receptet från huvudet och jag chansade med gräddningen på 200 grader celsius och 10 minuter. Brödet blev mjuk och inte alls lika "hårt" som tidigare men med denna "miss" så har jag fått ett saft och mjukt bröd som smakar allt för gott. Detta kommer jag att göra flera gånger. Detta brödbak är billigare och räcker längre än köpebröd och då innehåller den inga konstigheter heller. GOTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela