En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Ett seriöst försök

Publicerad 2012-06-15 13:35:31 i Allmänt, Ätbart,

Jag vill inte lida med min ÄS UNS längre och skall nu på egen hand försöka att äta ordentligt, tre gånger per dag och någon mellis ibland. Jag vill bygga min kropp samtidigt som jag går ner i vikt. Vill ha min snygga kropp utan att svälta mig själv. Det funkar inte då jag har sockerberoende och äter godis och nästan ingen mat alls. Helknäpp ÄS helt enkelt.

Nu har jag slagig handen i bordet och intalat mig själv att jag skall fixa detta och kanske få lite positiv feedback under denna resa. Behöver massor av hjälp, råd och pepp. Säg inte vad jag skall äta utan bara finnas där och håller tummarna för mig. Jag vet vad jag borde äta så att min kropp mår bra. Skall inte följa någon diet direkt men jag kommer att plocka lite från alla och göra det till min "egen" diet.

Till att börja med skall jag äta varm mat både till lunch och middag, förut var det bara middagen som blev en varm måltid. Kommer att sikta in mig på proteiner då jag bygger upp min kropp och då behövs det proteiner till musklerna annars så tar de bara skada och det vill inte jag. Sen kommer jag att inte äta speciellt mycket godis för jag går inte ner i vikt när jag skall äta en påse om dagen.

Brödet bakar jag själv så jag slipper en massa onödig ingredienser och det blir mycket godare med hembakat bröd. Dessutom har jag i fullkornsgrahamsmjöl med 12,5 gram fibrer per 100 gram så det är bättre än det vita mjölet även om jag har i det i mitt bröd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela