En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Handlingsplan

Publicerad 2012-06-19 18:19:53 i Allmänt, Ätbart,

På Pelaren kan man gör en egen handlingsplan om precis vad som helst. Det blir som en egen liten plan över att göra något. Äsch svårt att förklara men jag skrev idag om att äta två lagade måltider om dagen. Detta kan jag sedan få stöd i att lyckas med detta och har en uppföljning om en vecka från Pelarens sida.
 
Man sätter sedan upp realistiska delmål och planer för att lyckas med detta. Jag har satt att jag äter på Pelaren till lunch och sedan lagar min middag. Delmål är att faktsikt laga maten och att det skall vara roligt. Eller köpa med mig om det finns rester för en billigare peng.
 
Så om en vecka från och med idag så skall jag försöka att uppnå mitt mål med att äta två lagade måltider per dag. Klarar jag det så får jag (även andra) positiv feedback. Och även om jag delvis klarar det. Det är det bästa med Pelaren. :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela