En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Intressebevakaren

Publicerad 2012-06-14 14:08:17 i Allmänt,

Idag var jag och min KP till Intressebevakaren. Tog med mig alla mina räkningar, både betalda och obetalda. De hade redan börjat lite granna när vi kom men jag fick komplettera lite mera och det ar inte lätt att komma ihåg alla ställen jag brukar handla från. På min begäran (de frågade först) så kommer de att sätta en spärr så jag inte kan handla mera utan att fråga IB först.

De kommer att sköta min ekonomi och sen får jag en "veckopeng" som skall räcka till mat, hygien och hushållsartiklar och personliga saker så som att gå och bada eller bio. De skall försöka att spara lite pengar så att jag kommer att ha råd att ha flickorna en hel vecka sen i augusti. Barnen vill ju göra några utflykter så då behövs det lite pengar till det fast vi skall försöka att göra det så billigt som möjligt.

Vill spara pengar till en tatuering men det är ingen brådska för först måste de få ekonomin att fungera innan det blir såna stora saker. Fick tipset om att jag kunde hitta billiga tv-apparater på Emmaus för kanske 10-15€. Visserligen en tjock-t men det gör inte mig något. Ser ändå inte på tv men barnen vill säkert se på film eller spela Playstation så därför behöver jag en fungerande tv oavsett hur den ser ut eller så.

Vi fick massor saker gjorda idag och det är jag glad för men istället oroar jag mig för hur de skall få allt att funka med mina skulder och räkningar när jag inte har några pengar på kontot. Ett konto är det till och med nästan 50€ minus. Men jag måste nog släppa dessa tankar och låta dom fixa det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela