En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Jobbigt läge

Publicerad 2012-06-25 16:28:13 i Allmänt,

Jag har varit i kontakt med en som säljer kaniner och jag skulle köpa två av hennes ungar nu i augusti men nu sitter jag här och ångrar mig. Tänk om det händer något och jag har inte råd med veterinären eller om jag ev. måste läggas in eller åka någonstans (vilket inte är så troligt). Tänk om jag inte orkar för just idag orkar jag ingenting och har ingen lust med något.
 
Det bästa vore om jag inte köpte något djur alls men det ligger högt på min lista över "saker" jag vill ha runt omkring mig. Tror att jag skulle må bra utav något djur men jag vill inte att de skall bli lidande över mitt mående. Nä nu vet jag inte alls vad jag vill. Måste fundera ut något.

Kommentarer

Postat av: Hej

Publicerad 2012-06-26 09:24:09

Men var inte något av dina hö allergiker? Och att det var därför du inte kunde ha kvar marsvinen? Vore det inte bättre att isf köpa något litet djur som inte äter hö, tex en guldhamster? Man kan ju köpa en som är något år så lever den inte så länge till men man får känna på hur dom är att ha.

Svar: Jo det var en. Kommer inte att köpa kaninungarna. Vad jag vet så skall guldhamstrar ha hö dom med. Alla gnagare behöver hö för deras tänder. ;-)
Kommer att bli stödhem åt katter och ev. någon hund om det kommer någon vill säga.
Ylva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela