En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Jobbigt

Publicerad 2012-06-18 16:24:45 i Ätbart,

Måendet går bara ner och ner och idag är jag rätt så nedstämd. Orkade inte träna idag för jag var så himla hungrig, åt bara tre små skivor bröd med ägg. Blev inte så speciellt mätt på detta varpå jag blev alldeles överhungrig till lunch. I normala fall så skulle jag inte ara så hungrig vid den tidpunkten och träning skulle ha varit helt okej, men inte idag.

Det är jobbigt att lägga om kosten så där. Kroppen hänger inte med och det lär äl ta ett tag innan kroppen vant sig hur jag äter och så vidare. Åkte hem efter att ha delat medicinen för att äta resterna från igår. Sen iväg till kommunkansliet för att diskutera luncher på Pelaren. Kommunen betalar mina luncher denna vecka och nästa vecka. Det är jättesnällt av dom att betala och då får jag i mig vettig mat och inte bara en kvarg och banan/päron som det oftast brukar bli.

Ikväll blev det bara några skivor bröd med leverpastej och te. Orkade inte ställa mig och laga mat så redan här bryter jag min nya kosthållning. Men om jag lagar mat senare ikväll så kunde middagen bli mitt kvällsmål och kvällsmålet bli min middag. Ja det var en smart idé. Det skall bli kebab och ris till mat, hade jag tänkt.

Kommentarer

Postat av: myruls.blogg.se

Publicerad 2012-06-18 17:25:08

Är det något speciellt som gör att du känner dig nedstämd idag? Önskar dig en bättre dag i morgon.

Svar: Det har varit hela helgen, började i torsdags tror jag det var. Vet inte riktigt varför det är som orsakat detta. :-(
Ylva

Postat av: myruls.blogg.se

Publicerad 2012-06-18 17:47:04

Sv: hon trivs på sin nya plats. Kul och se att gamla dammiga saker kommer till användning.
Då kanske du bara går igenom någon stund i livet som känns mindre kul. Finns ju alltid sådana stunder i livet. Ibland kan man undra varför de är bra, men någon nytta gör det säkert.

Postat av: Christian

Publicerad 2012-06-18 18:43:30

Hur kommer det sig att du får lunchen betald av kommunen?

Svar: Jag sökte Utkomststöd men blev inte beviljad men dom kunde betala min lunch (3,50€) istället.
Ylva

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela