En rosa anteckningsbok

Dagbok på nätet

Välkommen Rudis

Publicerad 2012-06-26 14:09:19 i Allmänt, Djur,

Jag har nu fått hem min pensionatskatt Rudis. Han är gul och vit och pratar massor. Han har redan utforskat min lägenhet och jag har burit honom till kattlådan och matskålen så att han vet var de finns och inte göra något på golvet eller sängen.
 
Hos sin ägare får han vara ute men här går det inte för han kan råka ut för en olycka eller dö. Som tur är har jag hallen som en sluss så jag kan stänga den ena dörren och öppna den andra utan att han kan komma ut. Mycket bra tycker jag.
 
Rudis kommer att vara hos mig i ca 3,5 vecka så vi kommer att ha massor av tid att lära känna varandra riktigt ordentligt. Det verkar som om han är väldigt social av sig. Låter mig klappa honom och han strycker sig mot min hand och ben.
 
Nån dag denna vecka när han vant sig med mig och min lägenhet så skall jag borsta honom, han fäller massor. Kan vara stress eller så är det hans vinterpäls som ramlar av sent.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ylva

Bor på Åland, ensam i en mysig lägenhet på landet. Har tre flickor som jag träffar på helgerna. Skild sedan november 2011. Tycker om att träna och då är det styrketräning som gäller. Har fått diagnoserna Asperger och Bipolär sjukdom typ 2 som vuxen.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela